Ubuntu
De PWA is een kleine basisschool waar kinderen de individuele aandacht krijgen die zij nodig hebben. Hier voelen zij zich veilig, gezien en gehoord, terwijl zij volop leren, zowel op sociaal als cognitief gebied!
Dit én meer vindt plaats op een school met een goede reputatie en een fijne sfeer. Kinderen en ouders geven de school een Ruim Voldoende! Zij kiezen bewust voor onze school. Bent u benieuwd? Kom gerust een bezoekje brengen, onze deur staat voor u open!
Wij werken zoveel mogelijk in combinatiegroepen. De samenstelling daarvan wordt zo gekozen dat kinderen er vooral voordeel van ervaren. In de afgelopen jaren is gebleken dat deze aanpak een positieve uitwerking heeft. Kinderen leren veel van elkaar en ontdekken samen nieuwe dingen.
Jaarlijks wisselen ze van rol: van jongste naar oudste in de groep. Hierdoor zien we tussen de leerlingen vaak een band ontstaan die gedurende de basisschoolperiode sterker wordt. Iedereen kent elkaar. Dat bevordert het sociale contact en het erbij horen.
We vinden het erg belangrijk dat kinderen zelfstandig kunnen werken en goed leren samenwerken. De tijd die hierdoor vrijkomt, benutten we voor individuele begeleiding. Ons onderwijs is groepsgericht, maar houdt zoveel mogelijk rekening met de behoefte het individuele kind.
Team PWA bestaat uit betrokken medewerkers die dagelijks werken aan goed onderwijs. Het gehele team past de zeven gewoonten van (zelf)leiderschap toe in hun werk. Hierdoor zijn wij een voorbeeld voor de kinderen, waarbij zij leren zelf verantwoordelijkheid te nemen en te doen wat zij zelf kunnen. Wij zijn professionals die van elkaar leren en wij werken in een organisatie waarin iedereen gelijk is. Samen vormen wij een sterk team, met oog voor ieder kind!
Het directieteam is verantwoordelijk voor het onderwijskundig leiderschap. De schoolleider is daarnaast verantwoordelijk voor het financieel- en personeelsbeleid en stuurt praktische zaken aan, zoals onderhoud en beheer. Onze intern begeleider maakt ook onderdeel uit van het directieteam.
Directeur Yvonne Geelhoed
Intern begeleider Hester Stokman
Bent u benieuwd welke leerkracht(en) bij welke klas horen op de PWA? Hieronder vindt u een overzicht van de groepen en de desbetreffende professional(s).
Groep 1-2 A Ilona & Janine
Groep 1-2 B Inge & Suzan
Groep 3-4 Henny & Bianca
Groep 5-6 Mirande
Groep 7 Mireille & Jana
Groep 8 Maaike
In de groepen 3 t/m 6 werken wij met leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten.
Zij ondersteunen de leraren bij het samenstellen van het onderwijsaanbod en het begeleiden van de basisgroepen.
Tijdens de werktijd begeleiden zij de leerlingen bij het spelen en het werken. De onderwijsassistenten voeren ook individuele ondersteuning uit aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Daarnaast houden zij toezicht tijdens de pauzes.
Groep 3-4 Gwendolyn
Groep 5-6 Gert
Een goede samenwerking met de ouders/verzorgers van onze school is van essentieel belang voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Daarom zijn we blij om te merken dat ouders zich zeer betrokken voelen bij het onderwijs op onze school. Zij spelen een actieve rol in bijvoorbeeld de Medezeggenschapsraad, SchoolAdviesCommissie en de Oudervereniging.
Onze Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit twee ouders en twee leerkrachten.
Ouders kunnen zich opgeven om een vergadering van de MR bij te wonen. Onze oudervereniging (BOV) heeft als doel een bijdrage leveren aan de positieve ontwikkeling van de school. Dit door de samenwerking tussen de school en de ouders te bevorderen.
Daarnaast helpen veel ouders helpen ook mee met de creatieve middag, in de bibliotheek, bij de ontwikkeling van het nieuwe schoolplein of gaan mee wanneer de kinderen in het kader van een project op excursie gaan.
Wij hechten veel waarde aan het open gesprek met de ouders/verzorgers. Daarom vindt er maandelijks een ‘koffie-/thee-uurtje’ plaats om op een ongedwongen manier met elkaar in gesprek te gaan over lopende zaken op school. Dit wordt begeleid door de directeur.
Daarnaast organiseren we eens per drie jaar de rond-de-tafel-gesprekken waarvoor ouders worden uitgenodigd om in gesprek te gaan over verbeteringen op onze school.
Naast informele contactmomenten hebben we ook andere contactmomenten zoals informatieavonden, startgesprekken, inloopochtenden en rapportavonden.